מסים

השכיר מוניות והורשע בעבירות מס מהן הופקו רווחים של כ-20 מיליון ₪

הנאשם והנהגים יצרו מצג כוזב כלפי הרשויות, כאשר בפועל הנאשם, רק גבה דמי שכירות עבור המוניות ותשלום נוסף בעבור תלושי השכר הפיקטיביים. בנוסף לכך, ניכה הנאשם שלא כדין את השכר שעל-פי המצג הכוזב לרשויות שילם לנהגים כהוצאה ובכך הקטין את הכנסתו החייבת בסך כולל של 8 מיליון ₪ נוספים ◄ המדינה סיכמה את כלל רווחי הנאשם במהלך השנים 2006-2012 בסכום כולל של מעל 21 מיליון ₪.
0
0
כב’ השופט ירון מינטקביץ | רקע מונית | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
כב’ השופט ירון מינטקביץ

בקרב בין החתול (מס הכנסה) לעכבר (הנישום), שוב ניצח החתול בגדול כשליקק את שפמו מהשמנת או הדג השמן שנפל לקרבו, זאת כאשר בית משפט השלום בירושלים, כב’ השופט ירון מינטקביץ, הרשיע את הנישום עמאר חרחש, בעל עסק להשכרת מוניות, בגין ביצוע עבירות מס שונות מהן הופקו רווחים של כ-20 מיליון שקלים בין השנים; 2006-2012.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לפי העובדות כתב האישום, הנאשם עמאר חרחש, היה הבעלים של עסק להשכרת מוניות, במסגרתו רכש מוניות והכשירן לשימוש, בין היתר על-ידי שכירת זכויות ציבוריות להפעלת מוניות, התקנת מונים, הסדרת רישיונות רכב וביטוח.

הנאשם חרחש, השכיר את המוניות לנהגי מוניות בעבור דמי שכירות שבועית, ללא קשר לפדיון הנהגים בפועל.

מ’דוברות משרד המשפטים’ נמסר על ידי שי ראב לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; חלק מהנהגים ששכרו מוניות מהנאשם, ביקשו להירשם כלפי הרשויות כשכירים, על מנת להתחמק מדיווח על הכנסותיהם כעצמאיים.

כדי לסייע להם, סיפק הנאשם חרחש, לאותם נהגים ’תלושי שכר פיקטיביים’ ודיווח לרשויות כאילו הוא מעסיק אותם בעבור סכום חודשי קבוע.

כך, יצרו הנאשם והנהגים מצג כוזב כלפי הרשויות, כאשר בפועל הנאשם, רק גבה דמי שכירות עבור המוניות ותשלום נוסף – בעבור תלושי השכר הפיקטיביים.

בנוסף לכך, ניכה הנאשם חרחש, שלא כדין את השכר שעל-פי המצג הכוזב לרשויות שילם לנהגים כהוצאה ובכך הקטין את הכנסתו החייבת בסך כולל של 8 מיליון ₪ נוספים.

המדינה סיכמה את כלל רווחי הנאשם במהלך השנים 2006-2012 בסכום כולל של מעל 21 מיליון ₪, זאת בהסתמך על הודאות הנאשם, תצהירי נהגי מוניות שנתפסו במשרדי הנאשם, דיווחי הנאשם לרשות המסים בהם ניכה את משכורות הנהגים שהעסיק לכאורה ועוד.

כב’ השופט מינטקביץ, קיבל את עמדת המדינה, כאשר קבע; “מסקנתי היא, כי הכנסותיו הכוללות של הנאשם מן העסק במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, השנים 2006-2012, היו כעשרים מיליון ש”ח”. (עמ’ 21 להכרעת הדין).

החקירה נוהלה על-ידי פקיד שומה חקירות ירושלים ב’רשות המסים’. את הנישום-הנאשם ייצג עורך הדין יעקב אריאל ומנגד התיק נוהל ע”י פרקליטות מחוז ירושלים באמצעות עו”ד יורם הירשברג מ’המחלקה הפיסקאלית’ ב-פרקליטות המדינה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן