נגישות כאן ישראל

כ-85% מבריכות השחייה בישראל שנבדקו, לא נגישות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: רק 5 בריכות מתוך 31 שנבדקו נמצאו תקינות מבחינת הנגישות. בכל יתר 26 הבריכות נמצאו לקויים רבים ◄ ב-23 מהבריכות שנבדקו אין מלתחות נגישות לפי הדרישות, וברובן גם אין שירותים נגישים ◄ במקומות מסוימים נמצאו מדרגות בדרך אל השירותים או אל הבריכה, כלומר, אין דרך להגיע אל המקום בכיסא גלגלים ◄ העדר ההנגשה שכיח גם בבריכות המופעלות על ידי רשות מקומית וגם בבריכות המופעלות על ידי חברה פרטית ◄ מקרב הבריכות שנבדקו, 9 היו בריכות עירוניות בבעלות רשות מקומית – כולן נמצאו לא תקינות.
0
0
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם

במסגרת מבצע פיקוח כלל ארצי, גילו ’מפקחי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ כי ברחבי ארץ ישראל כ-85% אחוז מבריכות השחייה שנבדקו – אינן נגישות! למרות שעל פי התקנות כל בריכות השחייה שנבדקו היו אמורות לסיים את תהליך ההנגשה, רובן המוחלט אינן מונגשות, כך שברוב המקרים ’אדם עם מוגבלות’ לא יכול לרחוץ במקום באופן מכובד ועצמאי ככל האדם. לעיתים קרובות גם אינו יכול להשתמש בשירותים ובמקלחת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם, אמר בעקבות הממצאים, כי; “בדיקה שערכנו ב’בריכות שחיה’ ברחבי הארץ, מעלה ממצאים מדאיגים. מהם עולה, כי גם בקיץ 2016 ברחבי הארץ ’אנשים עם מוגבלות’ עדיין אינם יכולים ליהנות מבילוי קיץ בבריכת שחייה, יחד עם בני משפחתם וחבריהם.

בלא מעט בריכות שחייה אליהם הגיעו עובדי הנציבות, גילינו, כי אין כלל מודעות ל’דרישות הנגישות’, ולא ננקטו הפעולות הנדרשות ל’הנגשת בריכות שחייה’ וסביבתה.

לצערנו, אנו רואים, כי בהעדר אכיפה, לא נערכים הגורמים השונים לביצוע ההנגשה. כנראה, שכחברה, טרם הפנמנו, כי אנשים עם מוגבלות, מהווים 20% מהאוכלוסייה.

כברת דרך ארוכה עוד לפנינו לשינוי המצב ואנו נפעל בתחום זה כמו באחרים להנגשה ונגישות בריכות השחייה ו-מוקדי בילוי אחרים כדי שכל תושבי ישראל, ייהנו מהם”. סיכם מר אברמי טורם המשמש כנציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

כידוע, בריכות שחייה, מהוות מוקד בילוי חברתי ומשפחתי פופולארי בחודשי הקיץ החמים. במבצע אכיפה שהתקיים במהלך חודשים מאי-יולי 2016, יצאו ’מפקחי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’ לבדוק האם בריכות שחייה ברחבי הארץ מונגשות.

בריכת שחייה בחוץ לארץ עם מודעות לדרישות הנגישות | צילום: ארכיונעים | עיבוד: שולי סונגו ©
בריכת שחייה נגישה

על פי החוק והתקנות העוסקות ב’הנגשת בנייני ציבור’, נדרש בין היתר, כי בכל בריכות שחייה, תהיה;

● חניית נכים,

● דרך נגישה,

● פס מוביל לעיוורים,

● אמצעי ירידה למים – באמצעות כבש או כיסא,

● מלתחות נגישות (תא שיש בו שירותים ומקלחת ביחד על פי התקנות, או תא מקלחת נגיש בנפרד,

● תא שירותים נגיש בנפרד.

כמו כן, נדרש, כי צוות העובדים בבריכת השחייה, יעבור הדרכה על מתן שירות ל’אוכלוסייה עם מוגבלות’. יצוין גם ש’החקיקה העוסקת בהנגשת בריכות שחייה’ קיימת כבר משנות ה-70, ובצורה מפורטת יותר בחקיקה משנת 2004 ושנת 2008.

עם זאת, בהעדר אכיפה מספקת, נשארו דרישות אלה כאות מתה ולא יושמו.

עם התקנת תקנות הנגישות לבניין ציבורי חדש (2009) ובניין ציבורי קיים (2011), קיימות סמכויות אכיפה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים, על בסיסן, יוצאים מפקחי הנציבות לפעולות פיקוח.

להלן ממצאים עיקריים מהפיקוחים;

 בריכת שחייה בחוץ לארץ עם מודעות לדרישות הנגישות | צילום: ארכיונעים | עיבוד: שולי סונגו ©
בריכת שחייה נגישה

★ רק 5 בריכות שחייה מתוך 31 בריכות שחייה שנבדקו נמצאו תקינות מבחינת הנגישות. בכל יתר 26 הבריכות נמצאו לקויים רבים.

★ ב-23 מן הבריכות שנבדקו אין מלתחות נגישות לפי הדרישות, וברובן גם אין שירותים נגישים.

רק 5 בריכות שחייה מתוך 31 בריכות שחייה שנבדקו, נמצאו תקינות ונגישות כבצילום

★ במקומות מסוימים נמצאו מדרגות בדרך אל השירותים או אל בריכות שחייה, כלומר, אין דרך להגיע אל המקום ב’כסא גלגלים’.

★ בין הליקויים החמורים והבולטים; חוסר באמצעי ירידה אל המים ( ב-8 בריכות שחייה, לפחות), מדרגות בכניסה לבניין, או בדרך לבריכות שחייה, או אפילו בדרך לשירותים, העדר שילוט.

★ במקרים רבים צוות העובדים כלל לא עבר הדרכה לגבי מתן שירות לאנשים עם מוגבלות.

★ העדר ההנגשה שכיח גם בבריכות השחייה, המופעלות על ידי רשות מקומית וגם בבריכות השחייה, המופעלות על ידי חברה פרטית.

★ מקרב בריכות השחייה, שנבדקו, 9 מהן היו בריכות עירוניות בבעלות רשות מקומית – כולן נמצאו לא תקינות.

בעקבות ממצאי הפיקוח, שיגרה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים, מכתבי התראה למפעילי בריכות שחייה בכל רחבי הארץ, אשר נמצא, כי אינן עומדות ב’חובות ההנגשה’.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן