טיול נעים

בציר ענבי היין ב’כרם יפתחאל’ שב’אלון הגליל’ הוקדם בשל הבצורת

שנת הבצורת בצפון הארץ הקדימה את בציר ענבי היין באלון הגליל למרות הבצורת צביקה אופיר, אינו צופה ירידה בכמות היבול; "אנו מגדלים חמישה זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, שירז, סנג’ובזה ופטיט סירה. בכרם וב’יקב יפתחאל’ מזמינים גם אתכם להגיע עם הילדים ולהיות שותפים פעילים לחוויית הבציר ולהכין בעצמם תירוש.
0
0
בציר ענבי היין ב’כרם יפתחאל’ שב’אלון הגליל’ הוקדם בשל שנת הבצורת בצפון
בציר ענבי היין ב’כרם יפתחאל’ שב’אלון הגליל’ הוקדם בשל שנת הבצורת בצפון

מיעוט הגשמים ומזג האוויר החם בארץ ישראל, הביאו להבשלה מוקדמת של פרי הגפן שהגיע לאיזון ברמת הסוכר, החומציות ובשלות הענב. אחד הרגעים החשובים בתהליך הפקת יין משובח הוא ההחלטה מתי להתחיל לבצור את הענבים. בשל החורף השחון שהיה לנו בצפון השנה בציר הענבים ב’כרם יפתחאל’ שב’אלון הגליל’ הוקדם והוא מתחיל השבוע, גם אתם מוזמנים לבוא ולהיות שותפים בחוויית הבציר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בציר הוא קטיף ענבים – מהגפנים. תקופת הבציר, היא תקופה המתחילה בעתהבשלת הענבים, ומסתיימת לאחר אכסון היין בחביות. הבצורת לא פגעה ביבולים, אמנם נדע את הכמות רק בסיום הבציר, אבל בכרם יפתחאל, מרגיעים לאחר הערכה, כי נראה שיש מספיק ענבים, כדי להמשיך ולהפיק את היין המשובח שלהם.

הבעלים של כרם ’יקב יפתחאל’ מר צביקה אופיר, מסביר; “בשנה רגילה אנחנו מתחילים לבצור באמצע ספטמבר, אבל השנה הייתה שנת בצורת בצפון ומזג האוויר החם, הוסיף גם, כך שאנחנו מקדימים את תחילת הבציר בשבועיים”.

אל הסרטון ’בוצרים ונהנים בכרם וביקב יפתחאל – פעילות בציר משפחתית’.

זאת ועוד; “הבציר, נקבע בדיוק למועד בו הענב הגיע לאיזון המושלם בין רמת הסוכר, החומציות ובשלות הענב. מבחינתנו הגענו לרגע הזה ולכן, התחלנו לבצור.

בעיקרון אין מועד אחד לכל הכרמים, וכל בעל כרם, עושה את הבדיקות שלו ומחליט מתי הגיע המועד לבצור“. אמר מר אופיר, הבעלים של כרם ו’יקב יפתחאל’.

למרות הבצורת צביקה אופיר, אינו צופה ירידה בכמות היבול השנה והוא מסביר; “אנו מגדלים חמישה זני ענבים, בהם; קברנה סוביניון, מרלו, שירז, סנג’ובזה ופטיט סירה. הכרם נמצא במורדות הדרומיים של נחל ציפורי, באדמת גיר אדומה. אדמה זו, מהווה בית גידול מצוין לכרם יין.

הבצורת לא פגעה ביבולים, אמנם נדע את הכמות רק בסיום הבציר, אבל נראה שיש מספיק ענבים כדי להמשיך ולהפיק את היין המשובח שלנו”. סיכם מר אופיר, הבעלים של כרם ו’יקב יפתחאל’.

הרגע שבו מתחילים לבצור את הענבים, הוא רגע חשוב מאד אשר קובע את איכות היין שיופק מהם בהמשך. בכרם וב’יקב יפתחאל’ מזמינים גם אתכם להגיע עם הילדים ולהיות שותפים פעילים לחוויית הבציר ולהכין בעצמם תירוש. שעות הפעילות מפורטות בהמשך.

שעות פעילות;

ימים א’-ה’: 09:00-12:30 ו- 16:00-19:30

ימי שישי ושבת: 09:00-14:00 עד 31.8.16 ובשבתות 3.9.16 ו-10.9.16.

עלות כניסה: 40 ₪ למשתתף. 25 ₪ למלווה.

פעילות בציר לילית, כל יום ג’ מ-19:30 בתוספת קומזיץ וכיבוד קל.

עלות כניסה: 45 ₪ למשתתף. 30 ₪ למלווה. בהרשמה מראש.

– ניתן להזמין פעילות בציר לילית לקבוצה מעל 15 איש, בתיאום מראש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן