חקלאות ישראל

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה בהרשמה לתחרות ’אות קנט 2012’

0
0

מטרת אות קנט; להעלות על נס את תרומתם של גופים ציבוריים, מסחריים ואנשים פרטיים לקידום החדשנות בחקלאות בישראל ולהפיכתה למובילה בעולם ◄ בשנה שעברה זכו באות חברת חישתיל, ד”ר יונתן אלקינד, ד”ר עליזה ורדי וד”ר אורי קושניר ◄ דודי גינזבורג, מנכ”ל קנט; “למרות הקשיים והאתגרים הרבים העומדים בפניו של החקלאי הישראלי, אנו עדים להצלחות יוצאות דופן של המגדלים המקומיים, הצלחות הגוררות ביקוש כלל עולמי לתוצרת הישראלית.
קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה בהרשמה לתחרות ’אות קנט 2012’
קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פתחה בהרשמה לתחרות ’אות קנט 2012’

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, החלה באחרונה, ברישום לתחרות; “אות קנט לחקלאות פורצת דרך לשנת 2012”. האות יוענק, זו השנה השנייה, לגופים ציבוריים, לחברות מסחריות ולאנשים פרטיים שתרמו תרומה משמעותית לקידום החקלאות הישראלית ואשר הובילו פיתוחים פורצי דרך שסייעו להפיכתה של החקלאות הישראלית לחדשנית ולמובילה בעולם. זאת, במטרה להעלות על נס ולהוקיר את חשיבות החקלאות בקרב הציבור הרחב. ההכרזה על הזוכים ב’אות קנט’, והענקת האות, יתקיימו באירוע השנתי של החברה שיתקיים במרץ 2012.

אנשי חברת הביטוח קנט, מציינים כי החברה רואה עצמה שותפה לפועלם של החקלאים ומסייעת להם לעמוד בחוד החנית העולמית של קדמה ופיתוחים מתקדמים. תוכניות הביטוח השונות של החברה, הנחשבות למובילות בתחומן בעולם המערבי, מאפשרות לחקלאי הישראלי להתמודד מול עמיתיו ברחבי העולם ולהפוך את החקלאות המקומית, על כל ענפיה, לאחת המובילות בעולם תוך שמירה על חוסן כלכלי איתן.

במסגרת זו, קנט השיקה בשנה שעברה את תחרות “אות קנט לחקלאות פורצת דרך”. זאת במטרה להעלות על נס את פועלם של אלו שתרמו תרומה מהותית לקידומה של החקלאות הישראלית. האות מוענק לגופים פורצי דרך בחקלאות גופים ציבוריים, כגון; אוניברסיטאות, חממות טכנולוגיות ומכוני מחקר, חברות מהמגזר העיסקי ואנשים מהמגזר הפרטי (כולל חקלאים).

על פי התקנון “אות קנט”, מוענק שפיתחו פיתוחים העומדים בקריטריונים של חדשנות, היתכנות טכנולוגית, תרומה משמעותית גדולה לענף או לכלל החקלאות, יוזמה והתייעלות. את הזוכים באות תבחר וועדת השיפוט בראשות יוסי ישי, מנכ”ל משרד החקלאות.

בשנה שעברה, זכו באות חברת חישתיל, עבור שימוש, פיתוח ויישום של טכנולוגיות ייצור חקלאיות מהמתקדמות בעולם המאפשרת שליטה ובקרה מיטבית על מהלך הייצור ואיכות התוצר. ד”ר יונתן אלקינד וצוותו, שטיפחו כ-20 זני פלפל המותאמים לגידול בבתי צמיחה בתנאי חורף מתון, וסייעו להפיכת ה’פלפל’ לירק המוביל ביצוא הישראלי.

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

ד”ר עליזה ורדי, עבור פיתוח סדרה של למעלה מ-15 זני הדרים חדשים וביניהם הזן “אור” המשמש, למעשה, כעוגן הכלכלי של ענף פירות ההדר.

ד”ר אורי קושניר, עבור עבודתו ב’מכון ויצמן’ בתחום המחקר והפיתוח של חיטת לחם לתעשיית האפייה, חיטת דורום לתעשיית הפסטה, והקוסקוס, חיטת לחם למספוא וביות צמח ה’ספלריה’ כגידול מספוא חדש בחקלאות.

לדברי דודי גינזבורג, מנכ”ל קנט, למרות הקשיים והאתגרים הרבים העומדים בפניו של החקלאי הישראלי, אנו עדים להצלחות יוצאות דופן של המגדלים המקומיים, הצלחות הגוררות ביקוש כלל עולמי לתוצרת הישראלית.

הצלחות אלו, נעשו בעזרת פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, פיתוחים שהחלטנו להעלות על נס את העומדים מאחוריהם. בשנה שעברה, קיבלנו עשרות מועמדויות כך שהחלטנו להפוך את התחרות, לתחרות שנתית מסורתית”.

פרטים על הגשת מועמדות לאות ותקנון האות, ניתן לקבל באתר האינטרנט של קנט.

את המועמדויות ניתן להגיש עד ה-15 בדצמבר 2011. ההכרזה על הזוכים תתקיים באירוע השנתי של קנט שיערך במרץ 2012.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן