הריון | לידה | תינוקות צרכנות

משרד הכלכלה מזהיר מפני סכנת חנק ממוצצים מעוצבים

המוצץ אותר בחנות הרשת "הלל עיצובים", סניף המרכז, הממוקמת בעיר בת-ים. לא אותרו מוקדי מכירות נוספים ◄ הממונה על התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה; על פי דרישת התקן הישראלי הרשמי ת"י 1157 - "מוצרים לשימוש ילדים וטיפול בהם – מוצצים לילדים ותינוקות קטנים" - קישוט, עיטור והדבקה על גבי המוצצים אסורים בהחלט!
0
0

מוצצים מעוצבים ששוקו לאחרונה דרך רשתות חברתיות וחנויות מוצץ, המעוטרים בחרוזים ומדבקות ומעוצב באופן אישי, בהתאם להזמנה. כשעל המוצץ, מודבקים חרוזים או מדבקות שונים בהתאם לבקשת המזמין. חרוזים ומדבקות אלה, עלולים להינתק מן המוצץ בעת השימוש בו ולגרום לחנק של התינוק, עד כדי סיכון חיים – כך מתריע היום (שני, י”ט כסלו תשע”ז) הממונה על התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המידע אודות המוצץ המעוצב התקבל מטעם ארגון ’בטרם’ לבטיחות ילדים שחרט על דגלו ’לעשות בטרם’, מבעוד מועד, למען עולם בטוח לילדי ישראל. ’בטרם’ הוכר על-ידי ממשלת ישראל כמוביל מקצועי בבטיחות ילדים בישראל. הארגון הינו נציג ארגון Safe kids World Wide בישראל וכן הנציג הישראלי של ארגון הגג האירופי לבטיחות ילדים; European Child Safety Alliance, בו חברות כ-30 מדינות אירופאיות.

עם קבלת המידע אודות המוצץ המסוכן, פעל הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה לאיתור המוצץ המעוצב ובדיקתו על ידי המעבדה המאושרת. כעבור זמן מה המוצץ אותר בחנות הרשת “הלל עיצובים“, סניף המרכז, הממוקמת בעיר בת-ים. לא אותרו מוקדי מכירות נוספים.

מתוצאות הבדיקה, עולה, כי נתגלו ליקויים רבים במוצץ וכן על אי התאמתו לדרישות התקן הרשמי החל עליו. לאור כך, דרש הממונה על התקינה להפסיק לאלתר את הרכבתו/ייצורו/מכירתו של המוצץ המעוצב לרבות איסופו מהמדפים, וזאת בהתאם לחוק התקנים.

קישוט, עיטור והדבקה על גבי מוצצים אסורים בהחלט!

עם היוודע הדבר פרסם משרד הכלכלה והתעשייה, הודעה לציבור על סכנת השימוש במוצץ המעוצב וננקטו אמצעים מינהליים כנגד היצרן/משווק של המוצצים.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מציין ומדגיש, כי חלה חובה, על פי’חוק התקנים’, על כל יצרן/יבואן/משווק/ספק לעמוד בהוראות התקן הרשמי על כל מוצר המחויב בכך.

מינהל התקינה, מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי, כאשר מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המינהלי והן במישור הפלילי.

הממונה על התקינה, מבקש להדגיש, כי על פי דרישת התקן הישראלי הרשמי ת”י 1157 – “מוצרים לשימוש ילדים וטיפול בהם – מוצצים לילדים ותינוקות קטנים” – קישוט, עיטור והדבקה על גבי המוצצים אסורים בהחלט!

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן