רדיו | טלוויזיה

אורן נהרי מהערוץ הראשון, חשף: אבו מאזן היה סוכן הק.ג.ב

העיתונאי אורן נהרי עורך חדשות החוץ של ערוץ הראשון, עם הסקופ העולמי: במסמכים שהביא עמו עריק הק.ג.ב וסילי מיטרוחין למערב, נמצאת בין השאר רשימה משנת 1983 של מקורות, סייענים וסוכנים פלסטינים של הק.ג.ב בדמשק ובה מצוין במפורש, כי מחמוד עבאס, שם קוד; "קרוטוב" – חפרפרת, הוא סוכן של הביון הרוסי ה-ק.ג.ב בסוריה.
0
0
אורן נהרי מהערוץ הראשון, חשף: אבו מאזן היה סוכן הק.ג.ב
אורן נהרי מהערוץ הראשון, חשף: אבו מאזן היה סוכן הק.ג.ב | עיבוד צילום: שולי סונגו

מוחמד עבאס (محمود عباس) הידוע בכינוי אבו מאזן (أبو مازن) המשמש כיושב ראש הרשות הפלסטינית, היה סוכן של סוכנות הביון סובייטית КГБ קָה-גֶה-בֶּה ה’קג”ב’ (“קומיטט גוסודרסטוונוי בזופסנוסטי” במדינת סוריה, כך חשף היום (רביעי, ד’ באלול, התשע”ו) עורך חדשות החוץ של ערוץ הראשון, אורן נהרי במהדורת מבט עם יעקב אילון בערוץ 1, המידע עלה מתוך מסמכים שהביא עמו עריק הסוכנות וסילי מיטרוחין, למערב, ונפתחו לראשונה לציבור לפני כשנתיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מוחמד עבאס בארכיון מיטרוכין
מוחמד עבאס בארכיון מיטרוכין

על פי הסיפור המדהים, הדיווח צוטט בהרחבה בארץ וברחבי העולם ממנו עולה, כי במסמכים שהביא עמו וסילי מיטרוחין עריק הק.ג.ב אל מערב, נמצאת בין השאר רשימה משנת 1983 של מקורות, סייענים וסוכנים פלסטינים של הק.ג.ב בעיר דמשק, סוריה.

עוד עולה שברשימה מצוין במפורש, כי מחמוד עבאס, שם קוד; “קרוטוב” – חפרפרת – הוא סוכן של הביון הרוסי ה-ק.ג.ב בסוריה.

העיתונאי נהרי, הוסיף ודיווח במהדורת החדשות ’מבט עם יעקב אילון’ ב-ערוץ 1, כי ארכיון מיטרוחין, נפתח לציבור החוקרים לפני חודשים ספורים והמסמך – רשימה, הגיע לידי חוקרי ’מכון טרומן’ ד”ר איזבלה גינור ובן זוגה העיתונאי המיתולוגי לענייני חוץ של ’קול ישראל’ מר גדעון רמז.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן