ספרים | סופרים | משוררים קהילה

בית אבי חי מציג מיני פסטיבל של סיפור עם, הפעם: יהדות אתיופיה

"סיפור. עם" – מדי חודש יתקיים בבית אבי חי, מיני פסטיבל שיוקדש ל; מוסיקה, תרבות, צבעים ולניחוחות של קהילות ועדות שונות בא"י ◄ הפתיחה: רביעי-חמישי, 30-31.3, כ’-כ"א באדר ב’, תוקדש לבני קהילת יהדות אתיופיה במהלך שני ימי הפסטיבל, תפעל בחצר בית אבי חי, מסעדה שתגיש אוכל אתיופי. בשבועות הבאים: בני קהילות; מרוקו, רוסיה, קווקאז, פרס ותימן.
0
0
בית אבי חי מרכז תרבות ירושלמי, מציג מיני פסטיבל של סיפור עם, הפעם: יהדות אתיופיה
בית אבי חי מרכז תרבות ירושלמי, מציג מיני פסטיבל של סיפור עם, הפעם: יהדות אתיופיה

מיזם חדש של בית אבי חי מרכז תרבות ירושלמי, בשם; “סיפור. עם” יתקיים אחת לחודש שבמסגרתו מיני פסטיבל שהאירועים בו יתמקדו בשורשים והמאפיינים התרבותיים של אחת מעדות ישראל. במהלך יומיים, מדי חודש בתקופה הקרובה, יצאו משתתפי הפסטיבל למסע מוסיקאלי, קולינארי, קולנועי, ספרותי ועיוני, כל פעם אל תוך קהילה אחרת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

את סדרת הפסטיבלים תפתח הקהילה האתיופית. במהלך שני ערבים תתקיים בבית אבי חי מסיבת תרבות שתחגוג את המוזיקה, הצבעים, הניחוחות והטעמים, לצד פיצ’רים וסרטי קולנוע וכן דיונים פתוחים על הסיקור התקשורתי, התחושות ויכולת הביטוי התרבותי של בני הקהילה בישראל.

מנהלת יח”צ של בית אבי חי, הגב’ ורד ליון-ירושלמי, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; בערב הראשון (יום רביעי 30/3), יתקיימו שני אירועים; רב שיח, בשם; “כוחה של תקשורת – יוצאי אתיופיה בתקשורת – סיקור, דימוי והשפעה”. רב-השיח, יעסוק ביחס של ’התקשורת ליוצאי אתיופיה בישראל’ בהקשרים שונים, בסיבות ליחס הזה ובהשפעתו על המפגש של יוצאי אתיופיה עם החברה הישראלית.

היבט מעניין ברב השיח, יעסוק בשאלה האם הקהילה האתיופית בישראל “תורמת” לתדמית שנוצרה לה בתקשורת והאם יש צורך בשינוי. את רב השיח תנחה הגב’ פנינה תמנו-שטה (באמהרית; ፕኒና ታምኖ እሸቴ), ח”כ לשעבר, עורכת דין, עיתונאית ופעילה חברתית.

ישתתפו בו גם העיתונאי מר ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות ערוץ 2, הגב’ ענת סרגוסטי, עיתונאית, עורכת ובעבר מנהלת קורסים לעיתונות ליוצאי אתיופיה והגב’ אסתי עלמו, יוצרת קולנוע וטלוויזיה וממייסדי העמותה לקידום יצירה אתיופית.

לאחר האירוע הפותח, יתקיים אירוע; “שחור, שתיים סוכר” שבו עורך המוזיקה ושדרן הרדיו, מבקר מוזיקה ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות, זוכה פרס אקו”ם, מר יואב קוטנר, יארח את אילק סהלו ו-אורי אלמו חברי הרכב הראפ “קפה שחור חזק” לשיחה עמוקה ואינטימית אל תוך הלילה, שתעסוק בסיפורים שמאחורי השירים. במפגש, יספרו על הילדות, ההשפעות המוזיקליות והפריצה הגדולה ויבצעו כמה משיריהם המוכרים.

בערב השני של הפסטיבל (יום חמישי, 31/3), יתקיים מפגש מרתק בין הזמר גילי יאלו, סולן ’זבולון דאב סיסטם’ המשלב בין מוזיקה אתיופית מסורתית למוזיקה עכשווית והמוזיקאי אבטה בריהון, סקסופוניסט ג’אז ומלחין המשלב בין הג’אז למוזיקה האתיופית של שורשיו. מדובר במפגש מוזיקלי מסקרן בין דורות, מקומות, צלילים וזיכרונות שיוצרים יחד צליל עמוק, חדש ומיוחד במינו.

במקביל, תתקיים בהנחיית הגב’ שרה סרקאלם מספין (’מסעדת אדיס אבא’) סדנא קולינרית סביב אוכל אתיופי; “אוכל, בריאות, אתיופיה ומה שביניהם”; מה בין האוכל המסורתי האתיופי למטבח הבריא בשנת 2016? על קמח הטף, ערכים תזונתיים ומאפיינים של המטבח האתיופי המסורתי.

הסדנא, תפגיש את הבאים עם האינג’רה והמנות המלוות אותה, תלמד להכין מאכלים מסורתיים שהפכו רלבנטיים יותר מתמיד בימינו ותסביר מדוע קמח הטף הוא סופר-פוד.

העיתונאי ברהנו טגניה כתב הפלילים של חברת חדשות ערוץ 2 | צילום: פייסבוק

במהלך שני ימי הפסטיבל, תפעל בחצר ’בית אבי חי’ מסעדה שתגיש אוכל אתיופי. כמו כן, יתקיים במהלך שני הערבים מרתון סרטי תעודה על יהדות אתיופיה וסיפורי מסע המתעדים את הגעתם לארץ;

█ מרתון סרטי תעודה על יהדות אתיופיה;

● 18:00; מונית לגונדר,
בימוי: אלי טל-אל, 60 דקות, 2008
סרט מסע של עולים חדשים מאתיופיה ומרוסיה בהרי גונדר הרחוקים.

● 19:15; ילדי התנ”ך,
בימוי: ניצה גונן, 53 דקות, 2009
זמר ראפ צעיר אחד מנסה לשנות את התדמית של הקהילה האתיופית בישראל.

● 20:30; שחור על לבן,
בימוי: תומר היימן, 50 דקות, 2007
תיעוד נסיעתם של חברי “הפרויקט של עידן רייכל” להופעה ראשונה באתיופיה.

● 21:30; בצאת ישראל,
בימוי: מני אליאס, 78 דקות, 2010
מסע שורשים של חמישה ישראלים ילידי אתיופיה אל היבשת השחורה.

ההקרנה תתקיים בחדר 102/103, כל הסרטים הופקו על ידי קרן אבי חי.

█ פסטיבל “סיפור. עם” החודש: אתיופיה

ימים רביעי-חמישי, 30-31.3, כ’-כ”א באדר ב’;

● “שחור, שתיים סוכר” יתקיים ביום רביעי | כ’ באדר ב’ | 30.3 | 20:30 | מחיר: 60 ₪, סטודנטים: 30 ₪.

● “כוחה של תקשורת” יתקיים ביום רביעי | כ’ באדר ב’ | 30.3 | 19:30 | הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי. ניתן להזמין כרטיסים מראש.

צמד היפ הופ, רוק וראפ “קפה שחור חזק” אילק סהלו ואורי אלמו | צילום: משה נחומוביץ’

● “אוכל, בריאות, אתיופיה ומה שביניהם” יתקיים בימים רביעי וחמישי | כ-כ”א באדר ב’ | 30-31.3 | 18:00 | מחיר: 50 ₪ למשתתף. המפגש כולל; טעימות.

● מרתון סרטי התעודה, יתקיים בימים רביעי וחמישי | כ–כא באדר ב | 30.3–31.3 | 18:00–23:00. הכניסה חופשית.

█ פסטיבל של “סיפור. עם”, הפעם הבאה: יהדות מרוקו

הקהילה הבאה, שסביבה יתקיים הפסטיבל תהיה המרוקאית. קצת לפני “המימונה” (16-17/4) יתקיים מופע מיוחד של; הזמר שמעון בוסקילה, השף הנודע אבי לוי (מסעדת ’המוציא’) יקיים סדנא קולינרית של מתוקים מרוקאים ועוד. ובהמשך יתקיימו גם פסטיבלים לקהילות יהדות רוסיה, קווקאז, פרס ו-תימן.

בית אבי חי, מסר, כי מטרת הפרויקט, המתקיים בשיתוף אגף התרבות של עיריית ירושלים, היא להביא לכל אחת מהקהילות שנבחרו את העומק, ההיצע והמגוון והמורכבות התרבותית הקיימת בכל אחת מאותן עדות. משמע, לא רק לציין את המסורות התרבותיות הידועות והמוכרות, אלא לאפשר היכרות מעמיקה וחוויתית יותר של אותן קהילות.

█ בית אבי חי

בית אבי חי הוא מרכז תרבות ירושלמי מיסודה של קרן אבי חי, העוסק בנושאים מרכזיים בתחומי המחשבה והיצירה בחברה היהודית והישראלית.

המרכז ממוקם בגבול שבין שכונת רחביה למרכז העיר ירושלים, והוא משתלב בפסיפס הישראלי והיהודי הקיים באזור; מוסדות הסוכנות היהודית; בית הכנסת הגדול; בית ראש הממשלה; ומגוון רחב של מוסדות תרבות; תיאטרון ירושלים, בית הכנסת ישורון, בית שמואל, בית שוקן, יד בן צבי, מכון ון ליר ואחרים.

מטרת ’בית אבי חי’ להוות מרכז לעיסוק בפניה השונים של תרבות עם ישראל ומסורתו, תוך התמקדות בזיקה בין היהדות לישראליות.

בין תחומי הפעילות של בית אבי חי; מפגש בין תרבויות ותפיסות עולם שונות, דתיות וחילוניות כאחד. המרכז, מאפשר מפגש בין בני קהילות שונות בציבור היהודי בישראל ובתפוצות. בית אבי חי, מקיים פעילויות של; מרצים, אמנים, הוגים ואחרים ומכוון את פעילויותיו לקהל רחב ומגוון.

המרכז מארגן פעילויות תרבות ואמנות, תערוכות, הרצאות וכן מופעי מוזיקה שעוסקים בתחומים כמו; פיוט או מוזיקה יהודית ב-לדינו וב-יידיש.

פרטים נוספים באתר בית אבי חי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן