חדשות כאן ישראל תחביבים

תחרות דייג ספורטיבי בינלאומית בכינרת

אירוע הפתיחה החל אתמול יום ראשון (15.1) במפגש הדייגים בנמל עין גב, בהשתתפות קפטן מנחם לב, הדייג הוותיק מנמל עין גב שייקח חלק גם באירוע הסיום של התחרות ◄24 קבוצות הדייגים המתחרות מורכבות מ- 78 דייגים ודייגות, ביניהם; דייגים מבלארוס, אוקרינה, רוסיה וארצות הברית. נציגות ישראלית מכל רחבי הארץ, לרבות קבוצת דייג דרוז; בעל ואשה; אג'וד ודיאנה אבו סעדה מהכפר מסעדה בגולן.
0
0

תחרות ‘דייג ספורטיבי’ בינלאומית בכינרת בהשתתפות מספר שיא של 24 קבוצות מהארץ והעולם! נפתחה ביזמת עמותת “ישראפיש” ובחופי רשות הכינרת בצד המזרחי של האגם הלאומי. מלבד חווית הדייג באגם הלאומי, התחרות מהווה גם מאבק הישרדותי במשך 125 שעות דייג ברצף, ללא הפסקה, בתנאי קור ולילות באוהל על החוף, ללא שינה, במטרה לזכות בגביע הבינלאומי ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים, בתפיסת הדג הגדול ביותר בכינרת העומד על שיא של; 16.200 ק”ג שנתפס בשנת 2012.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר

הכינרת אגם שאינו קופא לעולם ועל כן, מהווה אבן שואבת לדייגים מקצועיים מכל העולם, בעיקר בעונת החורף, הנחשבת לטובה במיוחד לדיג הקרפיונים, המתקרבים, יותר מתמיד לאזור החוף הרדוד בשל עליית המפלס, הקור והשקט בחופים.

את התחרות מדי שנה, מארגנת  עמותת “ישראפיש” לדייג ספורטיבי בישראל הדואגת ומקפידה על כך שהקרפיונים, יתפסו באמצעים מורשים ומקצועיים ולאחר שנשקלים, יוחזרו ללא פגע אל מי הכינרת.

ב‘רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת’ נערכו מבעוד מועד לתחרות והכשירו את השטחים בהם מתקיימת התחרות בחופים; צאלון, גולן, כורסי, לבנון, דוגית ודוגה.

אירוע הפתיחה התקיים אתמול (יום ראשון, 15.1) במפגש הדייגים בנמל עין גב, בהשתתפות הדייג הוותיק מנמל עין גב קפטן מנחם לב, שייקח חלק גם באירוע הסיום של התחרות.

24 קבוצות הדייגים המתחרות מורכבות מ- 78 דייגים ו… דייגות, ביניהם; דייגים מבלארוס, אוקרינה, רוסיה וארצות הברית. כמו כן, נציגות ישראלית מכל רחבי הארץ, לרבות קבוצת דייג דרוזי, הוא ואשתו; אג’וד ו-דיאנה אבו סעדה מהכפר מסעדה בגולן.

קפטן מנחם לב, דייג וותיק מנמל עין גב, מברך על תחרות דייג ספורטיבית בכינרת בעונת החורף ואומר, כי “מאז תחילת התחרות ביום א’, טמפרטורת המים באגם הלאומי נוחה יחסית; “השנה מזג האוויר אידיאלי לדייג, יש לדייגים כיווני רוח נוחים ומזג אוויר טוב… אני צופה” – המשיך וסיפר לב; “שהשנה הם ייתפסו וישחררו הרבה קרפיונים גדולים, כי יש עליה במספר הקרפיונים בכינרת“. על פי התחזית הדייגים, ייהנו ממזג אוויר נוח גם בהמשך התחרות”.

תחרות ‘דייג ספורטיבי’ בינלאומית בכינרת עם 24 קבוצות – אבן שואבת לדייגים מקצועיים מכל העולם

כל צוות המשתתף בתחרות מונה בין 2-3 חברי קבוצה בגילאי; 17-65, ביניהם; אנשי הייטק, רופאים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד, כשלכולם מחנה משותף, הם “נושמים וחיים דייג“. לכל קבוצה חלקת חוף משלה של 100 מ”ר, לשהייה לאורך כל ימי התחרות.

החלקות בחוף נמצאות במרחקים גדולים האחת מהשנייה, הנמדדות בקפידה על פי הוראות התחרות הבינלאומית. הצוותים מתנהלים במשמרות לאורך שעות היום והלילה, תוך שמירה על שקט כמעט מוחלט, בכדי לא להבריח את הדגים ומבלי לעזוב את החכות המצוידות בזמזם המופעל בעת תפיסת דג, בשימוש ציוד מקצועי יקר נוסף.

הצוותים לנים באוהלים על שפת הכינרת בכל תנאי מזג אוויר, מבשלים לעצמם מזון ומתחממים עם כוס מרק חם עשוי על מדורה שהם מבעירים על החוף. בתחרות 8 שופטים בעלי רקע מקצועי בינלאומי בתחום הדייג הספורטיבי. השופטים עוברים בין הצוותים פעמיים ביום, בבוקר ובערב ושוקלים את הקרפיונים שנתפסו על ידי הצוות. צלמים מקצועיים, נלווים לצוות השופטים, מצלמים ומתעדים כל תפיסה ושקילה.

מלבד הפרס האישי על תפיסת הקרפיון הגדול ביותר, מתחרים הצוותים על תפיסת המשקל הרב ביותר של קרפיונים שהוצאו מהכינרת. טכס חלוקת הגביעים והמדליות יתקיים ביום שישי בבוקר במפגש הדייגים בנמל עין גב

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן