דת | יהדות חדרה | פוליטיקה

השר לשרותי דת הרב דוד אזולאי הרשים בעיר חדרה

סיור מרשים בעיר חדרה של השר לשירותי דת חבר הכנסת הרב דוד אזולאי וישיבת עבודה בה, הציג המשנה לראש העיר בועז ביטון את הצורך בהקמת בתי כנסת בשכונת הפארק ובשכונת עין הים, והמשך שיפוצי המקוואות בעיר ובשכונותיה ◄ השר אזולאי: "התרשמתי מאוד מהפוטנציאל של העיר ומהתפתחות של שירותי הדת בעיר בהובלתו של המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון. בשנים האחרונות שירותי הדת עוברים מהפכה אדירה הודות לפעילות המואצת של תנועת ש"ס
0
0

השר לשירותי דת חבר הכנסת הרב דוד אזולאי, המכהן כשר לשירותי דת, ערך ביקור עבודה בחדרה, לבחינת אפשרויות סיוע לקידום פרויקטים ומבני דת בעיר חדרה. השר הגיע עם צוות מקצועי המונה את בכירי משרדו, ובראשם יועצי השר; צחי חמדני, אבי אמסלם, מאיר פנחס, מנהלת הלשכה עליזה אוזן ורכז הלשכה מר ישראל שניאור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השר הרב אזולאי, החל את היום בישיבת עבודה במשרדי המועצה הדתית יחד עם הרה”ג ישראל מאיר ביטון שליט”א, המשנה לראש עיריית חדרה ויושב ראש תנועת ש”ס רבי בועז ביטון, חבר הנהלת העיר מר ניסו אביטן, יו”ר המועצה הדתית מאיר לוגסי, גזבר המועצה הדתית משה אלמליח וסגן יו”ר המועצה הדתית מר אלי כהן. בסיום הפגישה נפגש השר עם קבוצת בכירים מהקהילה האתיופית שבאו לדון עימו בעניין המוהל שהתבטא כנגד הקהילה האתיופית, השר הדגיש את החיבה הגדולה שרוחשת תנועת ש”ס לקהילה האתיופית ואת פסק ההלכה ההיסטורי של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל כלפי העדה הקדושה. בסיום אמר השר, כי תנועת ש”ס, תמשיך ותפעל למען הקהילה האתיופית בארץ בכלל ובחדרה בפרט.

בסיום ביקור העבודה במועצה הדתית, המשיך השר ופמלייתו אל עיריית חדרה, שם נערכה ישיבת עבודה עם ראש העיר צביקה גנדלמן, סגנים, חברי מועצת העיר והצוות המקצועי של עיריית חדרה. הישיבה נפתחה ע”י ראש העיר בסקירה מקיפה על העיר, התפתחותה המואצת וצרכיה כעיר מחוז הצפויה להכפיל את מספר תושביה בעשור הקרוב.

המשנה לראש העיר בועז ביטון, סקר את נושא שירותי הדת בעיר חדרה והתפתחותם בשנים האחרונות. בתוך דבריו סיפר על הפעילות שהתבצעה בשנתיים האחרונות, תיקון ושיפוץ העירוב בעלות של 300 אלף שקלים, שיפוץ מקווה הטהרה בשכונת הפארק בעלות של 800 אלף שקלים, שיפוץ מקווה הטהרה לגברים בשכונת גבעת אולגה בעלות של 100 אלף שקלים, את השיפוץ המסיבי המתוכנן בימים אלו במקווה הטהרה בשכונת יצחק בעלות של 400 אלף שקלים, ואת הרצון להמשיך ולקדם תכניות לשיפוצי המקוואות בחדרה, בגבעת אולגה ובשכונת בית אליעזר. בהמשך דבריו דיבר על הצורך הגדול בבניית בתי כנסת בשכונת הפארק ובשכונת עין הים “מדובר בשכונות גדולות עם אלפי תושבים, מבלי יכולת בסיסית ואלמנטארית להתפלל בקרבת הבית”.

בהמשך הסיור ביקר השר לשירותי דת במקוואות הטהרה ברחוב לבוצקין בחדרה ובשכונת גבעת אולגה יחד עם צוות משרדו, צוות המועצה הדתית ורב המקוואות הרב אבשלום סויסה, בכדי לבחון את השתתפות המשרד בשיפוצי המקוואות.

 השר אזולאי; התרשמתי מאוד מהפוטנציאל של העיר ומהתפתחות של שירותי הדת בעיר

בקבלת פנים שנערכה לשר בבית הספר “תהילה” קידמו את פניו כ-300 תלמידות בית ספר היסודי יחד עם בנות תיכון “באר מרים”. נשאו דברים: השר לשירותי דת, רבה של צפון חדרה והמשנה לראש העיר. השתתפו, הרה”ג ישראל מאיר ביטון שליט”א רבה של צפון חדרה, הרב ברוך פחימה שליט”א רב העירובין, הרב אבשלום סויסה שליט”א רב המקוואות והרב חן סידה שליט”א רב מושב אחיטוב. חבר הנהלת העיר ניסים אביטן, גזבר המועצה הדתית משה אלמליח, מנהל המחלקה לתרבות וקהילה ניסים לוי, מנהל מתנ”ס ‘מורשת ישראל’ הרב שמעון גבאי ואישי ציבור נוספים. בסיום הביקור במוסדות, קבע השר מזוזה באחד המבנים החדשים של תיכון “באר מרים” ההולך ונבנה בימים אלו.

השר חתם את ביקורו בישיבת “אור יוסף” בגבעת אולגה, שם הגיע אל לשכתו של המרא דאתרא הגאון הצדיק רבי שמעון ביטון שליט”א רבה של חדרה וראש ישיבת “אור יוסף”, ונועד עימו בעניינים העומדים על הפרק בנושאים הקשורים לשירותי הדת בעיר. בפגישה השתתפו הרב אמיר מנגיסטו שליט”א רב הקהילה האתיופית, והרב ברוך בוזנה שליט”א רב קהילת “קהילת יעקב“.

בסיום סיורו בעיר אמר השר אזולאי; “התרשמתי מאוד מהפוטנציאל של העיר ומהתפתחות של שירותי הדת בעיר בהובלתו של המשנה לראש העיר ויו”ר תנועת ש”ס בועז ביטון. בשנים האחרונות שירותי הדת עוברים מהפכה אדירה הודות לפעילות המואצת של תנועת ש”ס ובחודשים האחרונים תנופה זאת מורגשת ביתר שאת וביתר עוז בזכות העברת השליטה של המועצה הדתית לידיה של תנועת ש”ס יחד עם יו”ר המועצה הדתית מאיר לוגסי וגזבר המועצה הדתית משה אלמליח. אנו נמשיך ונסייע לעיר חדרה ככל יכולתנו על מנת לקדם תוכניות להמשך הרחבת שירותי הדת בעיר ושכונותיה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן