חדשות כאן ישראל

ד”ר מנדלבליט: כיבוד שלטון החוק אבן יסוד בדמוקרטיה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; "טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף... זאת ועוד; "כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית".
0
0
היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט: כיבוד שלטון החוק אבן יסוד בדמוקרטיה | ברקע: החייל אלאור אזריה
היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט: כיבוד שלטון החוק אבן יסוד בדמוקרטיה | ברקע: החייל אלאור אזריה

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (רביעי, ו’ בטבת התשע”ז) כי הוא מבקש להדגיש את המובן מאליו; “מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל ובכללה מערכת המשפט הצבאית, ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זאת ועוד; “כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית“. הוסיף וקבע היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר מנדלבליט.

דוברת היועץ המשפטי לממשלה ומערך הייעוץ והחקיקה עו”ד עדן קליין, מסרה לתקשורת, כי דברי היועץ המשפטי לממשלה, באו לאחר שביממה האחרונה, הושמעו למרבה הצער, התבטאויות שונות ביחס למערכת אכיפת החוק בישראל – הן ביחס להכרעת בית הדין הצבאי בעניינו של החייל אלאור אזריה, והן ביחס לאגף החקירות והמודיעין ב-משטרת ישראל.

“בנסיבות אלה, ביקש היועץ המשפטי לממשלה, להבהיר, כי טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק, פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף“. סיכם היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט.

 “לא הייתה הצדקה לירי של אלאור אזריה”

כתשעה חודשים מהמקרה המסעיר את המדינה, בית הדין הצבאי המיוחד בקריה בעיר תל אביב, בהרכב של שלושה שופטים, בראשות נשיאת בית הדין אלוף-משנה מאיה הלר, מסרו הבוקר (ד’) את הכרעתם כשהרשיעו את מי שכונה בתקשורת “החייל היורה מחברון” סמל אלאור אזריה באשמת הריגה ובהתנהגות בלתי הולמת.

‘פרשת הירי במחבל בחברון’, החלה ב-פורים בתאריך ה- 24 במרץ 2016 (י”ד באדר ב’ ה’תשע”ו) ב-תל רומיידה בחברון, זאת לאחר ששני מחבלים תושבי העיר חברון שבשטחי הרשות הפלסטינית, הגיעו אל עמדה צבאית של צה”ל, כדי לפגע בחיילים ודקרו את אחד מהם. ששני מחבלים נורו מיד על ידי החיילים. כשאחד מהם נורה למוות ואילו השני בשם; עבד אל-פתאח א-שריף (عبد الفتاح الشريف) נפצע אנושות.

בחלוף מספר דקות, כשהחייל בדרגת סמל אלאור אזריה אשר הגיע לזירת הפיגוע, ירה בראשו של המחבל א-שריף כשזה עדיין שוכב על הקרקע פצוע קשה. בתום תחקיר מבצעי, מיידי, נפתחה חקירת מצ”ח נגד סמל אזריה, הוא נעצר וכן הוגש נגדו כתב אישום באשמת הריגה והתנהגות שאינה הולמת.

בהכרעת הדין, נקבע בין היתר, כי; “לא הייתה הצדקה לירי של אלאור אזריה” וכי; “העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית”, זאת ועוד, נאמר בהכרעת הדין; “הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן