רפואה תזונתית תזונה | דיאטה

בני הנוער בעיר קרית מלאכי, שמנים יותר מהממוצע הארצי

מחקר חדש, מגלה, כי שיעור בני הנוער מהעיר קרית מלאכי, הסובלים מ'השמנת יתר' גבוה מהממוצע הארצי. מניתוח הנתונים, עולה, כאמור, כי שיעור בני הנוער בקרית מלאכי, הסובלים מהשמנת יתר בין השנים 2011-2016 הוא; 11.2% (אחוז), כשהממוצע הארצי הוא 10% (אחוזים) בלבד. כאשר הממוצע הארצי הוא 10% (אחוזים) בלבד.
0
0
בני הנוער בעיר קרית מלאכי, שמנים יותר מהממוצע הארצי
בני הנוער בעיר קרית מלאכי, שמנים יותר מהממוצע הארצי

קִרְיַית מַלְאָכִי לא בדיוק מצטיינת כעיר עשירה (דירוג חברתי-כלכלי  רק 4 מתוך 10) ובוודאי לא נחשבת בעלת תודעה בריאותית גבוהה, השבוע, התבשרנו, כי  שיעורי השמנת יתר בקרב מבוגרים ובני נוער בישראל ב-6 השנים האחרונות במגמת עליה מטרידה ומדאיגה. מנתוני הטבלה הארצית, ניתן ללמוד כי מצבה של קרית מלאכי באותה טבלה, אינו מזהיר אבל בהחלט מדאיג; שיעור בני הנוער בקריה, הסובלים מהשמנת יתר בין השנים 2011-2016 הוא 11.2% (אחוז), כאשר הממוצע הארצי הוא 10% (אחוזים) בלבד.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מחקר שנערך על ידי מכון ‘כללית’ למחקר, מציג מגמה באשר לשיעורי השמנת יתר בקרב מבוגרים ובני נוער בשש השנים האחרונות. צוות חוקרי המכון בראשותה של ד”ר עינב סרולוביץ, ניתח נתוני רישום של גובה ומשקל המתבססים על מאגר ייחודי בהיקפו הכולל מעל ל-2 מיליון מבוטחים בגילאי 20-75 ונתוני 280,000 בני נוער בגילאי 13-17.

█  קרית מלאכי; בקרב מבוגרים שיעור ההשמנה  22.9%, בעוד הממוצע הארצי הוא 23.6%

מניתוח הנתונים של תושבי קרית מלאכי, עולה, כאמור, כי שיעור בני הנוער בקרית מלאכי, הסובלים מהשמנת יתר בין השנים 2011-2016 הוא; 11.2% (אחוז), כשהממוצע הארצי הוא 10% (אחוזים) בלבד. כאשר הממוצע הארצי הוא 10% (אחוזים) בלבד.

עוד עולה, מן המחקר, אותו מביא אתר האינטרנט החדש של קרית מלאכי, בשם; ‘אנג’לס – חדשות קרית מלאכי והסביבה’כי בקרב מבוגרים שיעור ההשמנה הוא בשיעור של 22.9% (אחוז), בעוד הממוצע הארצי הוא 23.6% אחוז.

מנהל ‘מכון כללית למחקר’ המוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי ושהצטרף לקבוצה מצומצמת ויוקרתית של עשרה מרכזים נבחרים רפואיים ברחבי העולם לפני כשנתיים, פרופסור רן בוליצר, שהתייחס לנתונים המטרידים, אמר; “נתונים אלה אודות היקף הסובלים מעודף משקל מהווים אתגר לכל מערכת בריאות זאת לאור העובדה שעודף משקל והשמנת יתר קשורים בשכיחות יתר משמעותית של תחלואה כרונית“.

█  קרית מלאכי; המלאכים של הקריה

קִרְיַית מַלְאָכִי היא עיר במחוז הדרום במישור חוף יהודה, בסמוך ל-צומת מלאכי (“קסטינה“) המחבר את כביש 40 וכביש 3. המקום נוסד לראשונה ב-1950 כ-מעברת קסטינה שהוקמה על אדמות הכפר הערבי קסטינה ו”מחנה קסטינה” של הצבא הבריטי ששכנו במקום עד מלחמת העצמאות.

העיר נקראת על שם העיר לוס אנג’לס (בעברית אנג’לסמלאכים), שיהודיה, תרמו כספים להקמתה. קריית מלאכי, הוכרזה כעיר בשנת 1998, ובשנת 2012 התגוררו בה כ-21,200 אלף תושבים. מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן